• Barefoot Specialist
  • Gratis transport vanaf 45€ (BE & NL)
  • Kom passen in de winkel

9,1op 387 reviews


Verzenden & Retourneren

De vermelde prijzen op onze webshop zijn exclusief verzendkosten. Voor bestellingen boven de 45€ is levering in België en Nederland steeds gratis. De verzendkosten voor bestellingen onder de 45€ bedragen 5.95€.

Voor andere landen gelden de volgende verzendtarieven:

  • Denemarken, Duitsland, Frankrijk & Oostenrijk: 10.95€ - gratis vanaf 100€ 
  • Andere landen op aanvraag.

Wanneer wordt mijn pakket verzonden?

In de meeste gevallen worden bestellingen dezelfde of uiterlijk de volgende werkdag na uw betaling verzonden. Sommige producten kunnen een afwijkende levertermijn hebben (bijvoorbeeld bij een présale). Bij elk product kan u op de productpagina steeds de verwachtte levertermijn terugvinden. In de meeste gevallen wordt uw pakket één werkdag na verzending afgeleverd. Plaatst u een bestelling op vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt uw pakket op maandag verzonden en zal dit meestal op dinsdag bij u worden aangeboden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Track & trace

Bestellingen worden altijd verzonden met track & trace code. Zelfs indien u slechts één paar sokken bestelt. Deze track & trace geeft u als klant en ons als leverancier een stuk meer zekerheid over de correcte bezorgen van uw bestelling. Zodra het pakket bij ons verwerkt is, ontvangt u van ons een e-mail zodat u uw bestelling verder kan opvolgen.

Verzendingen

Alle bestellingen worden steeds voorzien van een track-and-trace code. Indien je niet aanwezig bent bij de levering, zal de koerier het pakket bij de buren trachten af te leveren. Is dit niet mogelijk, dan vind u je een briefje in de brievenbus waar het pakket kan worden afgehaald. Dit is normaal een lokaal afhaalpunt (lokale krantenwinkel, supermarkt,...) of het dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt.

Retourneren?

De Wet Marktpraktijken (WMPC) bepaalt dat de Koper binnen een termijn van 14 kalenderdagen het product zonder enige gevolgtrekking, in de zin van boetes of opgave van redenen, kan aanmelden voor retour. Dit wordt het verzakingsrecht genoemd. Hierna heb je nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Maak je gebruik van ons RETOURPORTAAL? In dat geval krijg je maar liefst 30 dagen om de retour aan te melden. Hierna heb je nog 14 dagen om deze effectief terug te sturen.

Indien je geen gebruik maakt van het RETOURPORTAAL, gelden de normale wettelijke bepalingen. In dat geval dient een retourzending opgestuurd te worden met de Post of een andere vervoerder. Het terugsturen van een bestelling is voor kosten en risico van de Gebruiker, behalve als het product niet conform is. Binnen de termijn van de garantieverlenging, moet de klant het product terugsturen naar IEDEREEN LOOPT en een retour document aanvragen via [email protected] 

Bij een geldig en juridisch correct gebruik van bovenvermeld verzakingsrecht zal IEDEREEN LOOPT binnen zeven (7) werkdagen zorg dragen voor terugbetaling van het door de Koper aan IEDEREEN LOOPT betaalde som, middels een door haar gekozen maar internationaal algemeen aanvaarde betaalwijze.

Er is geen restitutie mogelijk wanneer onrechtmatig gebruik werd gemaakt van het verzakingsrecht. Indien de goederen ten onrechte teruggestuurd worden, dan komen alle kosten welke aan terugzending zijn verbonden, ten laste van de Koper. IEDEREEN LOOPT is in dat geval vrij de producten voor rekening en risico van de Koper (bij derden) te stockeren gedurende 3 maand, en/of op impliciet of expliciet verzoek en kosten van de Koper, deze artikelen aan de Koper terug te zenden.

Voordelen Retourportaal

  • Je krijgt 30 in plaats van 14 dagen de tijd om je retour aan te melden
  • Je maakt gebruik van onze interessante verzendtarieven. Via het portaal zend je (vanuit België en Nederland) jouw retour voor slechts 5.95€ - het verzendlabel krijg je via e-mail teruggestuurd.
  • IEDEREEN LOOPT is onmiddellijk op de hoogte van jouw retour-aanvraag. Deze kan dus ook sneller verwerkt worden.
  • Je kan je retour binnenbrengen in een service-punt van DPD (België & Nederland) of Bpost (enkel België)

Kosten Retourportaal

Meld je een retour aan via ons retourportaal? Dan betaal je slechts 5.95€ vanuit Nederland of België.

  • Koos je voor een terugbetaling: dan storten we het oorspronkelijke orderbedrag terug min de retourkosten.
  • Koos je voor een omruiling: je ontvangt van ons een e-mail met een orderbevestiging voor de nieuwe spullen + een factuur voor de kosten van de retour (5.95€). Van zodra deze factuur voldaan is (en de oorspronkelijke producten zijn terug bij ons) zenden we de nieuwe producten op.
  • Koos je voor een tegoedbon? Dan ontvang je van ons een kortingscode ter waarde van de oorspronkelijke bestelling min de retourkosten.

Opgelet: vraag je een retour aan, maar beslis je uiteindelijk om jouw bestelling niet retour te sturen? Gezien er een verzendlabel werd aangemaakt, zullen de retourkosten sowieso worden aangerekend! Besef je onmiddellijk na het aanmelden van je retour dat dit een vergissing was? Contacteer ons dan zo snel mogelijk. Mogelijks kunnen we jouw verzendlabel nog annuleren.

Procedure Retourportaal

Maak je gebruik van ons retourportaal dan heb je 30 dagen de tijd om je retour aan te melden. Deze 30 dagen gaan in vanaf het moment dat je jouw pakketje hebt ontvangen. Een retour aanvragen via dit portaal is heel eenvoudig:

  • Ga naar https://iedereenloopt.shipping-portal.com/rp/
  • Geef je postcode en je oorspronkelijk ordernummer (ORDxxxxx) op
  • Selecteer de producten die je wil terugsturen
  • Selecteer een reden van retour (dit is niet verplicht, maar wel nuttig om te weten voor ons)
  • Duid aan of je het product wil ruilen voor een ander product, een tegoedbon of een terugbetaling
  • Kies een locatie waar je het pakketje wil binnenbrengen (het systeem kiest automatisch het dichtstbijzijnde punt, maar je kan dit ook wijzigen)
  • Bevestig je keuze. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van retour en jouw retourlabel.

Vanaf dat moment heb je maximaal 14 dagen de tijd om je pakketjes binnen te brengen op het gekozen afhaalpunt.

Procedure zonder Retourportaal

Het pakket retourneren kan met een transporteur naar keuze. De kosten voor het retourneren zijn volledig voor de klant. (Maak je gebruik van Paypal? Activeer dan de Retourkosten Vergoeding. Op die manier betaalt Paypal jouw retourkosten terug!). We raden je aan om de retour te versturen met een systeem met track and trace zodat je jouw pakketje kan opvolgen. Indien je bij het pakketje het ingevulde retour document bijvoegt, kunnen wij jouw pakket sneller verwerken. Je bent niet verplicht om een reden van jouw retour op te geven, maar het is voor ons interessant als je dat wel doet. Wil je liever jouw product omruilen? Vermeld dit dan duidelijk op het formulier!

Praktisch

Sokken en schoenen zijn ongedragen, het labeltje hangt er nog aan en zend je in hun originele verpakking terug. (Daarmee bedoelen we bijvoorbeeld de schoendoos en niet de verzenddoos). Uiteraard mag je de producten wel passen! We vragen echter om dit binnenshuis te doen, zodat alles proper en verkoopbaar blijft. Uiteraard zou jij ook niet graag een paar schoenen ontvangen waarmee iemand anders al door de modder heeft gelopen...

Terugbetaling of omruiling

Van zodra wij jouw producten terug ontvangen hebben, zullen we de retour evalueren en binnen de 7 werkdagen de terugbetaling of omruiling regelen mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd zijn, of de verpakking meer beschadigd is dan nodig om het product te proberen, dan kunnen wij deze waardevermindering van het product aan jou doorrekenen. Behandel jouw producten dus met zorg en zorg er ook voor dat deze bij retour goed verpakt is. Gelukkig is dit bij 99% van onze klanten geen probleem!

De retour stuur je op naar:

IEDEREEN LOOPT
't Hoog Stuk 10
8800 ROESELARE (België)

Wanneer je zonder schriftelijke toestemming van IEDEREEN LOOPT buiten de voorziene retourperiode jouw spullen retour stuurt, is geen restitutie mogelijk! In dit geval komen alle kosten welke aan terugzending zijn verbonden, ten laste van de Koper. IEDEREEN LOOPT is in dat geval vrij de producten voor rekening en risico van de Koper (bij derden) te stockeren gedurende 3 maand, en/of op impliciet of expliciet verzoek en kosten van de Koper, deze artikelen aan de Koper terug te zenden.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

IEDEREEN LOOPT 9,1 / 10 - 387 Reviews @ WebwinkelKeur
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »