• Barefoot Specialist
  • Gratis transport vanaf 45€ (BE & NL)
  • Kom passen in de winkel

9,1op 373 reviews

Blackroll oefeningen bij het Piriformis Syndroom

Het Piriformis Syndroom wordt meestal gekenmerkt door lage rug- en billenpijn die uitstraalt naar het been. Het wordt veroorzaakt door een ontsteking van de piriformis-spier die zich onder de bilspieren bevindt.

3 Producten


Seen 3 of the 3 products

Ontsteking zorgt ervoor dat de anders zachte en elastische spier verstijft en drukt op de nabijgelegen heupzenuw. Dit is vaak een probleem als de looptijd te snel wordt verlengd. Ook een slechte loopstijl kan de piriformis overbelasten. De volgende oefeningen kunnen helpen om de spanning op en rond deze spier te verminderen.

Foamrolling - Gluteus Maximus & Piriformis - zelfmassage

Ga op de BLACKROLL® (SLIM) zitten. Draai een beetje naar de zijkant, zodat de rechterbil wordt ondersteund door de SLIM. Buig vervolgens het rechterbeen naar binnen en plaats de enkel op de linkerknie zodat het been losjes rust. Rol langzaam heen en weer om zowel de Gluteus Maximus als de Piriformis, te masseren. Verander na ongeveer 30-45 seconden van kant.

Blackroll - piriformis syndroom - foamrolling

Loop Bands - spierversterking

Lig op je linkerzij met de BLACKROLL®LOOP BAND rond de dijen, net boven jouw knieën. Buig debenen, leg je linkerhand op de heup en ondersteun het hoofd met je rechterhand. Hou je voeten bij elkaar en til de rechterknie zo ver mogelijk omhoog. Hou deze positie 5 seconden vast en laat de knie langzaam weer zakken. Herhaal deze beweging 10 keer en wissel dan van kant.

Loop bands - piriformis syndroom

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

vergelijk0

IEDEREEN LOOPT 9,1 / 10 - 373 Reviews @ WebwinkelKeur
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »